רישום סימני מסחר- מדוע זה חשוב

הנכס החשוב ביותר לכל עסק הוא המוניטין שלו. על מנת לשמור על המוניטין של העסק, יש צורך ברישום סימן המסחר שלו בשלבים המוקדמים של הקמת העסק. על אף שלא מעט בעלי עסקים בטוחים כי כאשר מדובר בעסק המצוי בשלביו הראשונים, הרי שאף עסק או אדם אחר לא ינסו להעתיק ממנו משהו, לא כדאי לקחת את הסיכון וכדאי לרשום סימני מסחר בשלבי הקמת העסק. מדובר בשלב בסיסי וחשוב בתהליך הקמת העסק, שאין לוותר עליו או לדלג עליו בשום אופן. דילוג על שלב זה או דחייתו, מהווים לא פעם מתכון לצרות עתידיות.

רישום סימן מסחר- מהיכן מתחילים?

כאשר מדובר בתהליך רישום סימן מסחר, מדובר בתהליך פשוט יחסית בכל העולם המורכב והסבוך הנוגע לקניין הרוחני. יחד עם זאת, יש לבצע את ההליך בצורה הנכונה, בכדי להימנע מטעויות שיכולות להיות הרות גורל בהמשך. בתום תהליך מוצלח של רישום סימן מסחרי, תקבלו תעודה אשר מעידה כי סימן המסחר שרשמתם שייך לכם ומתוקף זאת, רק לכם יש את הלגיטימציה והזכות להשתמש בו. סימני מסחר מעניקים זכויות קניין משמעותיות מאוד לכל אדם או עסק שלו שייכים ולכן, המחוקק מגביל את רישום סימני המסחר בכמה רבדים: סוג סימני המסחר שניתן לרשום, אופן רישום סימני המסחר וכן, סוג השירותים או הסחורות אשר בגינם ניתן לרשום סימן מסחרי. בטרם אתם ניגשים לתהליך רישום סימן מסחרי כדאי מאוד להתייעץ עם עורך דין קניין רוחני, אשר יבחן היטב את הסימן המסחרי, יוודא כי ישנה אפשרות לרשום אותו וילווה אתכם בתהליך הרישום עצמו.

שאלות הנוגעות לרישום סימן מסחרי

לא פעם בעלי עסקים שואלים את עצמם: את מה עליהם לרשום כסימן מסחרי- את הלוגו של העסק או את השם של העסק? בכדי להעניק את ההגנה המשמעותית ביותר על הקניין הרוחני של העסק, חשוב מאוד לרשום הן את השם של העסק והן את הלוגו של העסק, באופן נפרד. מכיוון שמדובר בשני תהליכי רישום, אשר כל אחד מהם דורש תשלום אגרה, ניתן להתייעץ עם עורך דין קניין רוחני אודות הפיכת תהליך הרישום ליעיל, פרקטי, נכון ובעיקר חכם יותר. כמו כן, לא פעם תוהים בעלי העסקים האם כדאי לרשום סימני מסחר באנגלית או בעברית כאשר מדובר במלל כלשהו. כאשר מדובר בלוגו, לא מעט תוהים האם כדאי לרשום אותו כסימן מסחר בצבעים או בשחור לבן. חשוב מאוד לדעת שלכל החלטה שתקבלו יהיו הכרעות משפטיות ולכן, גם זו סוגיה שעורך דין קניין רוחני יסייע לכם בה בצורה הטובה ביותר.

סוגי סחורות ושירותים שניתן לרשום כסימן מסחר

על פי החוק הנקבע בידי המחוקק ומחוקק המשנה, רישום סימני מסחר מתבצע באמצעות סיווג של סחורות ושירותים. כיום קיימים 45 סיווגים שונים אשר כל אחד רלוונטי לסחורה או שירות אחר שניתן לרשום כסימן מסחר. בין סיווג הסחורות ניתן למצוא סחורות כגון: מוצרי הלבשה, שירותי רפואה, שירותי בידור, שירותי חינוך ועוד. בכדי לרשום סחורות כסימן מסחר, יש צורך בפירוט בתוך הסחורה המסווגת, על אלה מוצרם או שירותים ספציפיים אתם דורשים את ההגנה שיקנה רישום סימן המסחר. אם אתם תוהים מדוע פשוט לא לרשום את סימן המסחר בכל הסיווגים והסחורות, הרי שהסיבה לכך כרוכה בעלויות הגבוהות ובאי רצונו של המחוקק הישראלי לרישום סתמי של סימני מסחר. רישום סימני מסחר רלוונטי רק עבור סחורות אשר יש כוונה להשתמש בסימן לגביהן. סחורות אשר נרשמו, אך בפועל לא השתמשתם בסימן המסחר שלהן במשך 3 שנים, יכולות להתבטל בשל בקשה לבטל אותן שתוגש על ידי צד שלישי.