סוגיות משפטיות שחשוב לדעת לפני שמקימים אתר אינטרנט

האינטרנט מהווה את הפלטפורמה החזקה והטובה ביותר כיום עבור שיווק ופרסום. לכן, מרבית בעלי העסקים, החברות, אנשי המקצוע הפרטיים וכל אדם או גוף אשר זקוקים לשיווק ופרסום, מבינים את החשיבות של הקמת אתר אינטרנט לחברה, לעסק או לנותן השירות, על מנת לקדם את האתר ולחשוף אותו לאוכלוסייה רחבה ומגוונת. אם החלטתם להקים אתר אינטרנט ואפילו כבר חשבתם של שם מתחם, בטרם תפנו אל חברה העוסקת בתחום הקמת אתרי אינטרנט, על מנת שיקימו לכם אתר, חשוב שתתוודעו אל כל הסוגיות המשפטיות העומדות על הפרק, הכרוכות בהקמת אתר, על מנת שתעשו זאת בצורה חוקית ובטוחה. התוודעות לסוגיות משפטיות מעין אלה, יכולה להתבצע באמצעות התייעצות עם עורך דין דיני אינטרנט, עורך דין לשון הרע ברשת, עורך דין לזכויות יוצרים וכל עורך דין אחר העוסק בסוגיות הנוגעות ברשת האינטרנט.

הקמת אתר אינטרנט- כיצד תעשו זאת נכון מבחינה משפטית

מרבית אתרי האינטרנט מכילים תמונות, תכנים כתובים, צלילים, סרטוני וידיאו ועוד. חשוב מאוד לדעת שעל כל אחד מהתכנים אשר תעלו לאתר האינטרנט שלכם, עלולות להתעורר סוגיות משפטיות שונות בגינן גם יתכן שיוגשו נגדכם תביעות משפטיות. אותן תביעות משפטיות עלולות לגרוף מכם סכומים נכבדים מאוד ועל כן כדאי לעשות את כל מה שניתן על מנת להימנע מהן. בטרם תקימו אתר אינטרנט, כדאי שתתייעצו עם עורך דין דיני אינטרנט, מקצועי ומנוסה בתחום, אשר מהווה גם עורך דין לקניין רוחני או עורך דין זכויות יוצרים, שבכוחו לסייע לכם לבחון את כל הסוגיות המשפטיות העומדות על הפרק בטרם מקימים אתר אינטרנט וכן, לסייע לכם למצוא דרכים לבנות אתר אינטרנט מבלי לחשוף את עצמם לתביעות משפטיות. הסוגיות העומדות על הפרק הן סוגיות הקשורות אל: סימני מסחר, קניין רוחני, זכויות יוצרים, לשון הרע ברשת, פגיעה בפרטיות ועוד.

סימני מסחר וזכויות יוצרים ברשת

כאשר מדובר בסימני מסחר ברשת, לא פעם מתעוררים סכסוכים בין בעלי מסחר רשום או בעלי סימנים מוכרים היטב על אף שהם לא רשומים, לבין בעלים של אתרי אינטרנט שבשם המתחם שלהם מצויים אותם סימני מסחר. סכסוכים מעין אלה לא פעם מגיעים באופן מהיר וישיר לבית המשפט ובעל האתר יכול למצוא את עצמו משלם פיצוי כספי גבוה ומשמעותי מאוד. על מנת שלא לפגוע בסימן מסחר רשום או בעל מוניטין בבניית האתר או בבחירת דומיין לאתר, יש להתייעץ עם עורך דין קניין רוחני אשר יסייע לכם לעשות זאת בצורה נכונה. כאשר מדובר על זכויות יוצרים ברשת, הרי שמדובר על חוק זכויות יוצרים אשר אוסר על העתקת יצירה של אדם אחר ללא רשותו. בהתאם לחוק זה, אסור לבעל אתר לאפשר העלאת תכנים ששייכים למישהו אחר מבלי לבקש את רשותו. הדברים האמורים קשורים לטקסט, צלילים, סרטוני וידיאו או תמונות. כמו כן, חשוב מאוד לזכור שאם אתם עתידים להעזר במעצב גרפי לצורך עיצוב האתר שלכם, חשוב מאוד שתדאגו מראש להסכם עבודה בינכם לבין המעצב, אשר מאפשר שימוש בעיצוב שלו, מכיוון שעל פי החוק העיצוב שייך למעצב.

לשון הרע ופגיעה בפרטיות באתר אינטרנט

לא פעם, האחראיות על הפצת לשון הרע ופגיעה בפרטיות באתר אינטרנט כזה או אחר, חלה על ספקי האינטרנט אשר מפעילים את האתר. בהתאם לחוק המסחר האלקטרוני, בכדי שלא לפגוע בבעלי אתרים או במאחסן אתרים, בית המשפט יכול לחייב את מאחסן האתרים או בעלי האתרים למסור פרטים אודות מפיץ לשון הרע או תוכן פוגעני באתר האינטרנט, גם אם המפיץ עשה זאת באופן אנונימי. גם כאשר מדובר על פגיעה בקניין רוחני באתר האינטרנט על ידי משתמש כלשהו באתר, בית המשפט יכול לחייב בהעברת פרטים של הפוגע בקניין הרוחני.

על מנת לבנות אתר אינטרנט ולתפעל אותו בצורה החוקית והבטוחה ביותר, בכדי להימנע מתביעות משפטיות ומתשלום פיצויים כספיים שלא לצורך, כדאי מאוד להתייעץ עם עורך דיני אינטרנט העוסק בכל הסוגיות המשפטיות הנוגעות לאתרי אינטרנט. עורך דיני אינטרנט אשר ידוע גם כעורך דין זכויות יוצרים או  עורך דיו קניין רוחני יסייע לכם לברר את כל הסוגיות המשפטיות העומדות על הפרק בתהליך בניית האתר שלכם, על מנת להימנע מכל מה שכרוך בהפרת חוקי האינטרנט באופן כזה או אחר.